Közmunkás panasz 5.

2014.03.27. 10:37

Azzal kezdeném, hogy 2011 óta vagyok megint közmunkás. Azelőtt is voltam már, de akkor még éltek a szüleim és tűrhető volt a helyzet. Hat évig ápoltam édesanyámat, aki fél oldalára lebénult. Ápolási díjon éltem. 2011-ben halt meg, akkor kaptam közmunkára lehetőséget, de sajnos ez csak napi négy órát jelentett négy hónapig, ez 32000 Ft bért jelentett. Aztán segélyen voltam, előbb 28000 forint, aztán 22000 forint havonta.

2012. feb. 15-től a vízügyhöz vettek fel brigádvezetőnek 8 órában heti fizetéssel. Az első hat hétben semmit nem kaptunk. Aztán beállt a havi fizetés tavalytól. Múlt év október közepéig megkaptam a minimálbért, ami nagyon jó volt.

Gimnáziumi érettségim és két szakmám van, de aztán október közepétől lefokoztak segédmunkásnak és akkor mondták azt, hogy kötelező a tanfolyamra jelentkezni. Ez úgy hangzott mint egy katonai vezényszó: kötelező tanfolyam mindenkinek. Én kérdeztem, mi az, hogy kötelező tanfolyam, nekem van szakmám, nem értem, én nem akarok menni, akkor mehetek Dubaiba, ez volt a válasz. Másodpercek alatt kellett dönteni: településkarbantartó vagy hegesztő tanfolyam. Településkarbantartót választottam. Ha nem tettem volna, akkor elveszik a segélyre való jogosultságomat és azonnal kirúgnak.

Egyoldalú szerződést írattak alá velem, igen-nem válasszal. Három hónapot kellett erre a tanfolyamra járnom. Senki meg nem kérdezte, akarom-e az egészet. Gyakorlatilag jogaim nem voltak. Először egy ebédlőben volt az óra megtartva, aztán más tanárt kaptunk. Fűtés alig volt, a szomszéd épületbe a kávéautomatához nem lett volna szabad mennünk. Stresszes lettem és lelkileg kikészültem. Tanúsítványt kaptunk, nem bizonyítványt. Egy kartonlap. Be kellett mutatni a munkaügyi központban, ennyi értelme volt az egésznek.

Lealáztak, mint embert. Semmibe vették az érettségimet. Akinek meg végzettsége sem volt, azt be sem hívták.
De miért, mi nem vagyunk emberek? És egyáltalán, aki ezt kitalálta, belegondolt hány embert alázott meg?
Kérdések amire szeretnék választ kapni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozmunkasmozgalom.blog.hu/api/trackback/id/tr745872774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása