Közmunkás panasz 4.

2014.03.24. 16:28

Én egy 40 éves pécsi egyedülálló anyuka vagyok, munkanélküli lévén a 22.800 Ft aktív korúak ellátását kaptam! Tavaly október környékén kaptam egy levelet a Munkaügyi Központtól, hogy részt vehetek tanfolyamon, kb. 10 db fel volt sorolva, abból 3-at kellett minimum megjelölni, amit szívesen vállalnék, viszont apróbetűs részben feltüntetve, ha nem vállalom, akkor semmiféle ellátásra nem leszek jogosult mert nem működök együtt.

November elején kellett megjelenni Pécsett egy rendezvényközpontban, akkor azt írták: tájékoztató jelleggel! Ott szembesültünk vele,hogy több százunkat hívták be aznapra és valóban tájékoztatás jelleggel volt, viszont már ruha- ill. cipőméretet is kértek tőlünk, amire értetlenül az volt a legtöbbünk kérdése: azt ott miért? Mert kell! - volt a válasz. Kaptunk egy beutalót orvosi vizsgálatra. Két nap múlva ott is több százan voltunk és vérnyomás ill. szemvizsgálaton kívül más nem történt! Az érvényes orvosi papírral vissza kellett menni a Munkaügyi Központba, ahonnét továbbítottak bennünket a Közfoglalkoztatási irodába. Ott aktát készítettek és minden okmányunkat fénymásolták ill. ki kellett tölteni egy Családi adókedvezményről szóló papírt! Két nap múlva kellett bemennünk ugyancsak több száz embernek egy napra, ahol közölték, hogy a tanfolyam csak december 1-től indul, addig mindenki a lakóhelyhez legközelebbi közfoglalkoztatási elosztóhelyre kell hogy menjen és az utcán dolgozik. Mikor felháborodás volt,hogy eddig is téves infók voltak, egy ügyintéző felpattant az asztalra és üvöltött öreggel, gyeses anyukával és mindenkivel aki szólni mert valamit!

Nos másnap kimentünk az utcára mindenfajta védőruházat, cipő és tájékoztatás nélkül! Az elosztóban csoportokba tereltek, de volt,hogy 3-4 embernek jutott egy szerszám és leveleket kellett gereblyézni reggel 8h-16h úgy,hogy nem volt biztosítva se illemhely, se védőital, semmi. Mentünk, mert ha valamit szóvá tettünk azt kaptuk válaszként, hogy ha nem tetszik elmehetünk de nem kapunk ellátást. Szerződésünk nem volt, utólag kaptunk. Egy hét után kiemeltek jó pár embert, mondván választhatunk: maradunk, csak más programban vagy nem maradunk, de akkor ellátás csak dec. 1-től jár! Maradtam ugyanúgy szerződés minden nélkül!

Nos így dolgoztam végig a novembert, a szerződésemet november 28-án íratták alá. December 1-től már konyhai kisegítő tanfolyamra kellett járnom, ugyancsak tanulmányi és mindenféle szerződés nélkül. December első hetében aláírattak velem egy munkaviszony megszüntetést közös megegyezéssel, mondván majd dec. 1-től lesz új szerződésem! Nos a tanfolyamra minden nap érkezett egy férfi a közfoglalkoztatási irodából jelenléti ívet írni, úgy hogy szinte senkinek nem volt szerződése, eltűntek papírok, bizonyítványok. Decemberben minden nap szóltam az új szerződésért, mindig azt mondták, hogy készül, stb. Január 6-án oktatás után bementem az irodába és mivel közöltem,hogy nem mozdulok amíg nincs szerződés, megkötötték velem visszamenőleges dátumozással ami december 1. A többiek ill. más tanfolyamon a közfoglalkoztatási béreket dec. 31-én kifizették, nekünk, akiknek hiányzott vmi, nem! Ezután kétnaponta mentem azért, hogy fizetés legyen, közölték: majd, meg a Mák nem bérszámfejt, stb.! A béremet január 15-én kiköveteltem pénztári kifizetéssel nagy harcok és fenyegetések árán!

Nos január 8-tól már nem oktatáson, hanem gyakorlaton veszünk részt, ahol munkaruhát igen, de cipőt nem biztosítottak! A gyakorlati helyen is embertelen körülmények uralkodnak, jéghidegben dolgozunk konyhán, nem megfelelő az étel minősége, amit kapunk. Tanulmányi szerződésünk két hete írhattuk alá.

Engem idegileg teljesen kikészített az, hogy embertelen a bánásmód, embertelen körülmények uralkodnak. Örömmel indultam neki a dolognak, mondván így több bevételem lesz, nagyobb esélyem majd az elhelyezkedésre,de szembesülnöm kellett avval, ahogy emberek életével játszanak, gyerekeket veszélyeztetnek azáltal, hogy a béreket nem fizetik ki rendesen, sokan kölcsönből éltek fizetésig, voltak akik éheztek. Teljesen felháborít, hogy vezetők lenyilatkozták, hogy kaptunk védőruházatot ill. védőitalt, minden szabályos, mégis emberek megalázva, tehetetlenül élik meg ezt az egészet! Aki szól, azt kiemelik mondvacsinált indokkal és elesik két évre bármilyen ellátástól! Én végigcsinálom már csak büszkeségből is, de ezt szó nélkül nem lehet hagyni! 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozmunkasmozgalom.blog.hu/api/trackback/id/tr955872756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása