Cso10 014.jpgnka József vagyok, budapesti közmunkás 2009 óta.

Mielőtt közmunkás lettem, a '80-as években mozigépészként, illetve filmlaboratóriumi minőségellenőrként, később a mozibezárások miatt éttermi kisegítőként is dolgoztam. Sajnos ma már nem vesznek fel sehová, egyrészt mert a mozitechnika megváltozott, másrészt mert már az is bűn, ha az ember elmúlt 48 éves.

Így nem csoda, ha sok ember aki szakmával rendelkezik, nem tud elhelyezkedni, mert már öregnek mondják, pedig még tudna dolgozni, ha engednék. Az sem igaz, hogy a közmunkások nagy része alulképzett, mert sokaknak van valamilyen szakmája, csak nem engedik a saját szakmájában dolgozni. Az államnak mi egy olcsó munkaerő vagyunk, akiket kihasználnak, mint egy rabszolgát.

A közmunka nem tesz jót az embereknek, mert a látszat ellenére nem akadályozza meg az elszegényedést. Én a saját tapasztalatom alapján merem állítani, hogy ez igaz.

Ugyan is 49 452 Ft-ból megélni nem lehet. Csak a lakbérem 8000 Ft, villany télen 45000 Ft, nyáron 20-25000 Ft. Így még én vagyok mínuszban a számláimmal, pedig egy szoba-konyhás lakásban lakom, nem egy villában a hegyen. Ezek után még nem ettem semmit és nem tisztálkodtam. Nincsenek megfelelő munkaeszközök és védőruhák. Akkor még nem beszéltem arról, hogy még normális ruhákra sem telik. Csak a megalázó bánásmódot, és a lenézést kapjuk mindenkitől. Büntetni tudnak, ha nem vállaljuk el a munkát, vagy a gyerek hiányzik az iskolából.

Ezért létrehoztunk egy csoportot, aminek a neve: Közmunkás Mozgalom a Jövőért. Én is tagja vagyok ennek a csoportnak, hiszen a csoport tagjai mind aktív közmunkások vagy közmunkás tapasztalattal rendelkező önkéntesek. Azért szeretek a csoportba járni, mert nem csak beszélünk a problémákról, hanem teszünk is valamit azok megoldására:

  • képezzük magunkat és társainkat;
  • konferenciákra járunk, hogy elmondjuk a véleményünket;
  • partnereket keresünk és nyomásgyakorló akciókat szervezünk a közfoglalkoztatási rendszer megváltoztatása érdekében.

Ezért kérünk mindenkit, aki tud, segítse adományaival a csoportunk működését.

----------------------------------------------------------------------------------

A következő adományokat tudnák tagjaink a munkánk során hasznosítani:

Irodaszerek: nyomtatópapír, tollak, jegyzetfüzet, határidőnapló

Kommunikáció: kis értékű mobiltelefon feltöltő kártya, működő mobiltelefon és laptop, vezeték nélküli internet modem

Frissítő a találkozókra: kávé, cukor, édesítőszer, citromlé, tea, rágcsálnivaló (édes és sós), szalvéta

(esetleg pénz)


Ha fel tudsz ajánlani nekünk bármit a fentiek közül, akkor írj egy emailt a kozmunkasmozgalom@gmail.com-ra!

Köszönjük!

 


(fotó: Csécsei Ilona)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozmunkasmozgalom.blog.hu/api/trackback/id/tr1005696778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása